دانلود ویرایش جدید pdf کتاب استاتیک مریام و حل المسائل solution-manual

دانلود ویرایش جدید pdf کتاب استاتیک مریام و حل المسائل-solution-manual

استاتیک یا ایستایی‌ (Statics) شاخه‌ای از مکانیک و علوم مهندسی می باشد، که به مطالعه دربارهٔ یک سیستم یا سامانه فیزیکی در حال تعادل و ایستایی استاتیکی می‌پردازد. تعادل و ایستایی استاتیکی حالتی است که در آن اجسام یا سازه‌های تحت تأثیر نیروهای خارجی – تغیر مکان نسبی نداده و در حالت ایستایی و سکون باقی بمانند. در حالت تعادل ایستا که در علوم مهندسی به «تعادل استاتیکی» موسوم است، سیستم مورد نظر یا در حال سکون است یا می‌توان از نظر علمی (بخصوص با توجه به سکون نسبی نسبیت انیشتین) مرکز ثقل (گرانیگاه) آنرا در یکی از دستگاه‌های سکون نسبی که با سرعت ثابت حرکت می‌کنند و لذا شتاب در آن صفر است، ساکن دانسته وتعریف نمود.

با استفاده از قانون دوم نیوتون به این نتیجه می‌رسیم که در یک سیستم نیرویی (یک جسم یا مجموعه‌ای از اجزای یک سازه که می‌تواند ساختمانی یا مکانیکی وماشینی یا توربین‌های الکتریکال باشد یعنی مفهوم کلی وبار مهندسی واژهٔ «سازه» یا structure) زمانی می‌توان آن را در حال تعادل و ایستایی، دانست که جمع جبری گشتاورها یا لنگرها (moment) و کلیهٔ نیروهای وارده بر مراکز ثقل (گرانیگاه): جرم-سختی-اینرسی صفر شوند (اصل جمع یا اجماع نیروها در استاتیک مهندسی سازه)؛ و یا بر اساس مکانیک نیوتونی می‌توان این تعریف را نیز ارایه داد:

در ازای هر نیرویی که بر یک جزء یا مؤلفه از سیستم استاتیکی سازه وارد می‌شود، نیرویی (عکس العمل یا “واکنشی”) به همان اندازه ولی در جهت مخالف به آن جزء اعمال می‌گردد. این که نیروی خالص وارد بر سیستم سازه برابر با صفر باشد، به عنوان «شرط نخست» واین که لنگر یا گشتاور خالص وارد بر سامانه برابر با صفر باشد، شرط دوم تعادل به شمار می‌روند.

مطالب درس استاتیک عبارتند از:

تعادل در حالت 2 بعدی و 3 بعدی،
خرپاهای 2 بعدی،
قاب‌ها و ماشین‌ها،
تیرها و کابل‌ها
ممان اینرسی سطوح واجسام،
اصطکاک،
کار مجازی

حل المسائل کتاب استاتیک مریام ویرایش چهارم(فارسی)

کتاب استاتیک مریام یکی از بهترین و جامع ترین کتاب استاتیک و منبع بسیاری از کتاب ها می باشد این کتاب دارای مسائل جامع از مبتدی تا حرفه ای می باشد بنابراین حل این مسائل شاید برای بعضی ها سخت و نیاز به یک حل المسائل دقیق و درست باشند به این علت سایت مهندسی دانلود حل المسائل ویرایش چهارم این کتاب
را برای دانلود گذاشت
(مسائل تمام ویرایش ها یکی هست ونیازی به حل المسائل مخصوص یک ویرایش خاص نیست)

 

دانلود کتاب حل تمرین استاتیک مریام ,ویرایش ۶

 دانلود کتاب حل تمرین استاتیک مریام ,ویرایش ۷

دانلود کتاب حل تمرین استاتیک مریام ,ویرایش ۸

استاتیک به شاخه‌ای از رشته مهندسی مکانیک گفته می شود که به بحث و مطالعه دربارهٔ یک سیستم در حال تعادل و ایستا می‌ پردازد. همچنیندرس استاتیک یکی از مهمترین و اصولی ترین درس ها در رشته مهندسی عمران محسوب می شود . تعادل و ایستایی استاتیکی حالتی است که در آن اجسام تحت تأثیر نیروهای خارجی تغیر مکان نمی دهند و حالت ساکن خود را حفظ می کنند. در حالت تعادل ایستا که در علم مکانیک به ” تعادل استاتیکی ” موسوم است، سیستم مورد نظر یا در حال سکون است یا می‌ توان از نظر علمی آن را با توجه به حرکت با سرعت ثابت و شتاب صفر ، ساکن تعریف نمود.

 

چندی پیش تعدادی جزوه دستنویس درس استاتیک برای استفاده دانشجویان محترم رشته های مهندسی عمران و مهندسی مکانیک منتشر گردید . امروز نیز قصد داریم یکی از کتاب های مهم این درس را به همراه حل المسائل آن منتشر نماییم .

همچنین بخوانید : دانلود جزوه کنترل خطی دانشگاه صنعتی امیر کبیر
 

 

دانلود کتاب استاتیک مریام ویرایش هفتم :

کتاب مهندسی مکانیک استاتیک نوشته J.L.Meriam و L.G.Kraige یکی از مراجع تدریس درس استاتیک در رشته های مهندس مکانیک و مهندسی عمران می باشد . این کتاب مشتمل بر ۵۵۰ صفحه است و سرفصل های زیر را پوشش می دهد :

  • INTRODUCTION TO STATICS 3
  • FORCE SYSTEMS
  • EQUILIBRIUM
  • STRUCTURES
  • DISTRIBUTED FORCES
  • FRICTION
  • VIRTUAL WORK

 

دانلود کتاب حل المسائل استاتیک مریام به زبان فارسی :

کتاب حل المسائل استاتیک مریام ویرایش چهارم به زبان فارسی مشتمل بر ۴۷۹ صفحه است و سرفصل های آن به شرح ذیل می باشد :

  • مقدمه‌ای بر ایستایی
  • دستگاهای نیرو
  • تعادل
  • سازه‌ها
  • نیرو‌های گسترده
  • اصطکاک
  • کار مجازی
  • گشتاور اینرسی سطح

 

دانلود جزوه دستنویس حل المسائل استاتیک مریام :

و در نهایت کاملترین حل تمربن کتاب استاتیک مریام مشتمل بر ۹۹۱ صفحه می باشد که کلیه مسائل کتاب فوق را بصورت دستنویس با کیفیتی مناسب حل نموده است . این کتاب کلیه سرفصل های کتاب استاتیک مریام را پوشش می دهد .

 

دانلود رایگان کتاب و حل المسائل مهندسی مکانیک استاتیک مریام ویرایش هشتم (سال 2014)

Engineering Mechanics Static 8th Edition by Meriam, Kraige, Bolton

 

 

 

تعداد صفحات کتاب : 535
نویسندگان : James L. Meriam, L. Glenn Kraige, J.N. Bolton
ویرایش : ویرایش هشتم (سال 2014)
زبان : انگلیسی

 

تعداد صفحات حل المسائل: 1060
نویسندگان : James L. Meriam, L. Glenn Kraige, J.N. Bolton
ویرایش : ویرایش هشتم (سال 2014)
زبان : انگلیسی

 

 

Engineering Mechanics: Statics, 8th Edition SI Version has been thoroughly revised to increase rigor, clarity and readability so that students benefit from realistic applications that help to develop their engineering design skills. This updated text provides a variety of high quality problems that are known for their accuracy and realism.

Statics has a strong history of using rich pedagogical features that make it easy to use, highlighting upon key concepts. New sample problems (shown on coloured pages so they are easy to find) and homework problems have been integrated throughout the text, including problems with computer-oriented solutions that are marked with an icon in the end-of-chapter review problems. The text teaches students how to draw free body diagrams, learning the techniques and then using them to solve problems. There are also new photographs added in to help students with their understanding of how these engineering concepts relate to the real world.

 

Table of Contents
1. Introduction to Dynamics
2. Kinematics of Particles
3. Kinetics of Particles
4. Kinetics of Systems of Particles
5. Plane Kinematics of Rigid Bodies
6. Plane Kinetics of Rigid Bodies
7. Introduction to Three-Dimensional Dynamics of Rigid Bodies
8. Vibration and Time Response