محل لوگو

استخدام

بازی

دعا

سورس کد کامل برنامه اندروید

گزارش کارورزی

اقدام پژوهی

محصولات سلامتی

کسب درآمد از طریق راه اندازی کسب و کار

دانلود طرح درس روزانه

دانلود پاورپوینت

تحقیق های دانشگاه علمی کاربردی

دانلود تحقیق و مقاله

دانلود اقدام پژوهی

تحقیق در زمینه آموزش و پورش

پرسش مهر

کتاب زبان خارجی

خلاصه کتاب های رشته مدیریت

نقشه راه برای مهارت آموزان ماده 28

مصاحبه با معلمان موفق و پیش کسوت

زندگینامه بزرگان خارجی

زندگینامه بزرگان ایرانی

تحقیق و مقالات رشته حسابداری

تحقیق و مقالات رشته اقتصاد

آموزش و پرورش

کتاب های رشته کامپیوتر

مقالات با موضوع کسب و کار

تحقیق دانشجویی رشته های هنر

تحقیق دانشجویی رشته های پزشکی

تحقیق دانشجویی رشته های علوم پایه

آمار دبیرستان

آمار دبیرستان

خلاصه و نقد کتاب مهارت های معلمی قرائتی

مهارت آموزان ماده 28

http://mirzafile.4kia.ir/

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 78
  • بازدید دیروز : 898
  • بازدید کل : 145795

ترمیم حقوق معلمان از مهر کلید می‌خورد؟/ رتبه‌بندی شاید وقتی دیگر


ترمیم حقوق معلمان از مهر کلید می‌خورد؟/ رتبه‌بندی شاید وقتی دیگر

ترمیم حقوق معلمان از مهر کلید می‌خورد؟/ رتبه‌بندی شاید وقتی دیگر

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
14 مرداد

به گزاش خبرنگار اجتماعی ، شاید بیشترین زمان انتظار معلمان برای اجرای یک طرح به نام "رتبه‌بندی" ثبت شده باشد، طرحی که مدت‌ها در کشاکش تدوین بود و سرانجام با پایان گام نخست و به عبارتی دشوارترین بخش، به هیئت دولت ارسال شد تا پس از بررسی‌های کارشناسی و مُهر تایید وارد گردونه مجلس شود.

رتبه‌بندی طرحی است که 6 سال می‌شود با وعده اجرا و اخبار مختلف، معلمان را به خود سرگرم کرده و کار به جایی رسیده است که برخی می‌گویند اساساً چنین طرحی هیچوقت اجرایی نخواهد شد!

پس از 5 سال کش‌وقوس و انتظار بی‌نتیجه معلمان برای به ثمر رسیدن رتبه‌بندی، یکبار دیگر این مسئله به یکی از مباحث داغ آموزش‌وپرورش تبدیل شده است و باز هم برای چندمین بار خبر اجرای آن از مهر ماه شنیده می‌شود و اینبار نوبت به سرپرست جدید آموزش‌وپرورش رسیده که از اجرای رتبه‌بندی معلمان سخن بگوید و اینکه قرار است حقوق تمام معلمان 400 تا 600 هزار تومان اضافه شود.

تمام این افزایش حقوق‌ها را کنار این ماجرا قرار دهید که سال تحصیلی 97-98 به پایان رسیده است اما معلمان هنوز معوقات مربوط به هفت ماه حق‌التدریس خود را دریافت نکرده‌اند و در چنین شرایطی هنوز مسئولان به صورت شفاف از چرایی این همه تأخیر در تسویه معوقات و زمان دقیق پرداخت آن سخن نمی‌گویند!

آیا سرانجام لایحه رتبه‌بندی از دولت خارج می‌شود؟!

اما آنچه این روزها محور اعتراض برخی کارشناسان و کنندگان مجلس قرار داده شده این است که لایحه رتبه‌بندی هنوز از دولت به مجلس نیامده پس چگونه قرار است از شهریور ماه اجرا شود؟! و این سوال به صورت جدی مطرح است، سرنوشت لایحه رتبه‌بندی که مدت‌هاست در کمیسیون‌های تخصصی دولت در حال بررسی است به کجا رسید؟ آیا اساساً این لایحه از دولت بیرون آمده و رنگ اجرا به خود خواهد گرفت؟!

در وضعیتی که سرنوشت این لایحه در دولت به طور دقیق مشخص نیست و بر همین اساس بعید است که رتبه‌بندی به این زودی‌ها از دولت به مجلس ارائه شود، وزارت آموزش‌وپرورش از ابلاغ اعتبار دو هزار میلیارد تومانی رتبه‌بندی فرهنگیان واجرای آن از شهریور ماه خبر می‌دهد؛ موضوعی که این پرسش اساسی را ایجاد کرد " رتبه‌بندی بدون تعیین شاخص‌ها و بدون داشتن طرح مشخص چگونه به هدف خواهد رسید؟"

یک گام مثبت به نفع معلمان!

اما در کنار تمام این پرسش‌ها و ابهامات باید به این مسئله هم توجه داشت، در شرایطی که هنوز لایحه رتبه‌بندی در دولت سرگردان است و نهایی نشده تا به مجلس ارسال شود، وزارت آموزش‌وپرورش می‌خواهد اعتبار دو هزار میلیارد تومانی ابلاغ شده را بین تمام معلمان تقسیم کند و در نهایت با افزایش حقوق 400 یا 500 هزار تومانی معلمان، در شرایط فعلی گامی برای ترمیم حقوق آنها بردارد که البته این اقدام قابل تقدیر است. اما روی دیگر سکه را هم باید دید و این نکته را به مسئولان آموزش‌وپرورش متذکر شد، روشی که قرار است از مهر امسال اجرا کنید دیگر نمی‌توانید رتبه‌بندی بنامید، این ماجرا چیزی نیست جز ترمیم حقوق معلمان.

صرف بودجه 2هزار میلیاردی به نفع معلمان مهم است با هر عنوانی که باشد

البته نمی‌توان این سخنان مهم معلمان را در گفت‌وگوهایی که با برخی از آنها داشتیم، نادیده گرفت: "طرحی که قرار است از مهر ماه اجرا شود هر چه می‌خواهد باشد، رتبه‌بندی یا ترمیم حقوق! برای معلمان عناوین چندان مهم نیست بلکه در این شرایط معیشتی برای آنها این مهم است که حقوقشان ترمیم شود و حالا که مبلغی در بودجه به هر اسمی برای معلمان اختصاص یافته مهم این است که صرف آنها بشود حالا مهم‌نیست با چه عنوانی."

رتبه‌بندی و ماجرای 50 درصد امتیاز ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری

با این حال برخی کارشناسان می‌گویند: دو هزار میلیارد تومان در بودجه امسال آموزش‌وپرورش برای رتبه‌بندی لحاظ شده همچنین قرار است تمام وزارتخانه‌ها 50 درصد امتیاز ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری را دریافت کنند اما دولت می‌خواهد برای آموزش‌وپرورش دو موضوع را یکی کند یعنی رتبه‌بندی را در قالب 50 درصد افزایش امتیازات ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری در نظر بگیرد از سوی دیگر این طرح فعلاً مشمول معلمان بوده و سایرین را دربرنمی‌گیرد و با اجرای آن حداکثر مبلغ افزایش حقوق 500 هزار تومان است.

ترمیم حقوق یا رتبه‌بندی؟

البته شهرام جمالی معلم و کارشناس آموزشی درباره طرحی که قرار است از مهر ماه اجرا شود و اینکه این طرح رتبه‌بندی است یا خیر، معتقد است: وقتی سرپرست وزارت آموزش و پرورش می‌گوید رتبه‌بندی برای همه معلمان اجرا می‌شود و حتی حدود مبلغ افزایش حقوق حاصل از اجرای آن را هم به رسانه‌ها اعلام می‌کند یعنی قرار است طرحی صرفاً در قالب یک برنامه ترمیم نسبی دریافتی معلمان اجرا شود که قطعاً نمی‌توان نام رتبه‌بندی بر آن گذاشت. هرچند به دلیل آنکه اغلب معلمان موضوع رتبه بندی را صرفاً از منظر افزایش حقوق و دریافتی دنبال می‌کنند، ممکن است طرح این موضوع به شکلی که سرپرست وزارت آموزش و پرورش مطرح نموده است با استقبال نسبی معلمان هم مواجه شود اما در هر صورت باید توجه داشت که آنچه رتبه‌بندی معلمان نامیده شده است، در واقع موضوع دیگری است که قرار بود در قالب لایحه‌ای در دولت تنظیم شده و به مجلس ارسال شود تا به شکل یک قانون اجرا شود. قانونی که بر اساس آن باید نظام پرداخت معلمان به شکلی عادلانه و در قالب سازوکارهای سنجش صلاحیت‌های تخصصی و حرفه‌ای و بر مبنای اسناد بالادستی مثل ماده 63 قانون برنامه ششم توسعه و راهکار 2-10 سند تحول، تهیه و اجرا شود.

در طرح اولیه رتبه‌بندی پیش‌بینی شده بود که با اجرای آن، حقوق معلمان با حقوق اعضای هیئت علمی همترازشان در دانشگاه‌ها معادل‌سازی شده و به 80 درصد دریافتی حقوق اعضای هیئت‌علمی برسد ولی به جای آن در مهرماه 94 طرحی به اسم مرحله اول رتبه‌بندی و صرفاً در قالب یک برنامه ارتقای شغلی مبتنی بر قانون مدیریت خدمات کشوری به اجرا درآمد که هیچ شباهتی به طرح اولیه نداشت.

مزیت نسبی مرحله دوم ترمیم حقوق معلمان

جمالی درباره طرحی که از آن تحت عنوان فاز نخست رتبه‌بندی یاد می‌شود و در سال 94 اجرا شد، می‌گوید: البته این طرح، بر خلاف طرحی که سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفته است، شامل همه معلمان نمی‌شد و معلمان با سابقه کمتر از 6 سال را در بر نمی‌گرفت. بنابراین از این جهت می‌توان گفت طرحی که وعده اجرای آن در مهرماه و به اسم مرحله دوم رتبه بندی داده شده است، یک مزیت نسبی در مقایسه با طرح قبل دارد که آن هم دامنه شمول گسترده‌تر آن است. اما واقعیت این است که حتی به فرض تخصیص کل مبلغ 2 هزار میلیارد تومان برای نیمه دوم امسال، بازهم درصد افزایش حقوقِ حاصل از آن برای رتبه‌های شغلیِ یکسان در مقایسه با اجرای مرحله اول رتبه بندی در نیمه دوم سال 94 بسیار کمتر خواهد بود‌ هر چند ممکن است افزایش ریالیِ آن هم بیشتر باشد. بنابراین از این جهت باید گفت تاثیر اجرای مرحله دوم رتبه‌بندی در بهبود معیشت و ترمیم دریافتی معلمان کمتر از مرحله اول آن خواهد بود.

او براین باور است که موضوع نیروهای ستادی در ادارات آموزش و پرورش به عنوان یکی از ابهامات این طرح است که به نظر تکلیفشان روشن نیست. چون اگر بودجه مورد نظر فقط برای ترمیم دریافتی معلمان اختصاص داده شده باشد در این صورت قاعدتاً دولت باید سازوکار جبرانی دیگری مثل برقراری فوق العاده ویژه برای ترمیم دریافتی نیروهای ستادی و خارج از مدرسه نیز در نظر بگیرد که اگر چنین باشد آن هم به اعتبار جداگانه‌ای نیاز دارد که دستکم در قانون بودجه چنین چیزی پیش بینی نشده است ولی چنانچه آموزش و پرورش بخواهد بودجه 2 هزار میلیارد تومانی را برای کل پرسنل خود یعنی مجموع نیروهای ستاد و مدرسه در نظر بگیرد، بدیهی است این میزان افزایش حقوقی که سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفته است، قطعاً تحقق نخواهد یافت.

شاید بتوان طولانی‌ترین انتظار برای اجرای یک طرح را به نام رتبه‌بندی ثبت کرد، موضوعی که همیشه زمزمه اجرای آن به گوش می‌رسد اما در میدان اجرا آنچه عملیاتی می‌شود هیچ ارتباطی به رتبه‌بندی معلمان ندارد و حالا مشخص نیست لایحه رتبه‌بندی در دولت چه سرنوشتی پیدا نموده است و اینکه سرانجام این لایحه نهایی خواهد شد؟

لایحه رتبه‌بندی تا پایان برنامه ششم به تأخیر می‌افتد؟

این معلم و کارشناس آموزشی تهیه لایحه رتبه‌بندی معلمان را به عنوان تکلیفی قانونی در ماده 63 برنامه ششم توسعه می‌داند که بر عهده دولت و آموزش و پرورش قرار داده شده است اما دولت می‌تواند تا سال پایانی برنامه ششم که تقریباً همزمان با پایان کار این دولت است، تهیه این لایحه را به تأخیر بیاندازد که تاکنون نیز همین روال را در پیش گرفته است. یعنی در شهریور 97 و بعد از گذشت حدود یک سال و نیم از شروع برنامه ششم، آموزش و پرورش پیش نویس این لایحه را به دولت ارسال کرد و بعد از طی یک سال سرگردانی و ارجاعات پی‌درپی در دولت، اخیراً نیز در جلسه کمیسیون اصلی امور اجتماعی هیئت دولت، مجدداً این لایحه برای اِعمال اصلاحات جدید به کارگروه مربوطه ارجاع داده شده است. یعنی در حالی که نیمی از زمان برنامه ششم طی شده اما هنوز تکلیف لایحه رتبه بندی مشخص نشده است و این در حالی است که پس از نهایی شدن این لایحه و ارسال آن به مجلس هم معلوم نیست چند ماه هم باید در کمیسیون‌های مجلس معطل بماند تا سرانجام شاید تا قبل از پایان برنامه ششم به قانون تبدیل شود.

جمالی به این نکته هم اشاره کرد که منظور از اِعمال اصلاحات جدید در متن لایحه رتبه بندی هم براساس آنچه گفته شده، متناسب سازی لایحه با میزان اعتبار قابل تخصیص بوده است. یعنی از یک سو دولت تلویحاً معترف است که بودجه اختصاص داده شده برای لایحه‌ای که خودش تنظیم کرده کافی نیست و راه حل این مشکل را هم در تعدیل شاخص‌های مربوط به نظام پرداخت‌ها متناسب با اعتبارات لایحه بودجه، دیده است و از سوی دیگر هم مدعی است که نگارش لایحه رتبه بندی معلمان در قالب سازوکار سنجش صلاحیت‌های تخصصی و حرفه‌ای معلمان بر اساس سند تحول و نقشه جامع علمی کشور صورت گرفته است! در این صورت اگر دامنه شمول معلمان و افزایش حقوق آنها در لایحه رتبه‌بندی، با توجیه کمبود بودجه و اعتبارات، محدود شده و مشوق‌های مالیِ عادلانه و مناسبی دیده نشود، نمی‌توان انتظار داشت که رتبه بندی در افزایش انگیزه‌های خودارتقایی معلمان، چندان موثر باشد.

او براین باور است که وجود نابرابری‌های زیاد در نظام پرداخت‌های مستمر و غیرمستمر را باید یکی از مهمترین عوامل نارضایتی در میان کارکنان دولت ذکر کرد. بدون شک حس تبعیض و اینکه معلمان خودشان را از نظر میزان دریافتی و برخورداری از امتیازات رفاهی با سایر کارکنان دولت مقایسه می‌کنند، اثر منفی روی انگیزه‌های شغلی و عملکرد آنان - دستکم از حیث آموزشی - داشته است و دولت هم علی‌رغم آنکه به این مسئله کاملاً واقف است نه تنها تاکنون برنامه‌ای برای کاهش این نابرابری‌ها ارائه نداده است بلکه با افزایش صدور مجوزهای مختلفِ پرداخت‌های مستمر و غیرمستمر به برخی دستگاه‌های دولتی همچنان آگاهانه به این نابرابری‌ها دامن می‌زند!
و متاسفانه باید گفت همچنان میانگین دریافتی معلمان چه در مقایسه با شاخص‌های خط فقرِ اعلام شده توسط مراکز رسمی دولت و چه در مقایسه با میانگین دریافتی سایر کارکنان و برخورداری از تسهیلات و امتیازات رفاهی، تفاوت معناداری را نشان می‌دهد و تا زمانی که این تفاوت ها باقی است رتبه‌بندی معلمان هم الزاماً به افزایش انگیزه های خودارتقایی و توسعه حرفه ای آنها منجر نخواهد شد.

منابع مالی و مشکلات درونی پیش پای رتبه‌بندی

در کنار نظرات این معلم، دبیر یکی از دبیرستان‌های شهر تهران، درباره اجرای رتبه‌بندی معلمان از مهر امسال معتقد است که این مسئله ترمیم حقوق معلمان است و نه رتبه‌بندی؛ او به ما گفت: رتبه‌بندی باید براساس شاخص‌های مشخص اجرا شود اما آنگونه که از صحبت‌‌های سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش برمی‌‌آید قرار است مهر ماه، رقمی را به حقوق معلمان اضافه کنند اما اینکه چرا نمی‌توانند رتبه‌بندی را براساس آن شاخص‌های تعیین شده مصوب و اجرایی کنند می‌توان گفت که بخشی از آن به مشکلات درونی رتبه‌بندی مربوط است و اجرا و پیاده کردن این شاخص‌ها چندان آسان نیست و به نظر می‌رسد این طرح چندان پخته نباشد. به خاطر دارم اوایل که رتبه‌بندی مطرح شد می‌گفتند بودجه اضافه نیازی ندارد اما بعدها متوجه شدند برای اجرای آن باید بودجه در نظر بگیرند و در این اواخر تا رقم 10 هزار میلیارد تومان را هم اعلام کردند به هر حال به نظر می‌رسد رتبه‌بندی با آن شاخص‌های مدنظر که منجر به ارتقای شغلی معلمان می‌شود به دلایل مالی و مشکلات داخلی عملیاتی نخواهد شد.ضمن اینکه اگر قرار باشد جمعیت معلمان را یک میلیون یا 900 هزار نفر در نظر بگیریم و به صورت متوسط به هر نفر 500هزار تومان اضافه شود به بیش از دو هزار میلیارد تومان نیاز است.

تسنیم، تا پیش از این وعده‌های مختلفی درباره اجرای رتبه‌بندی معلمان از مهر ماه شنیده می‌شد اما حالا که نوبت اجرای رتبه‌بندی به مهر 98 رسیده است به نظر می‌رسد آنچه قرار است اجرا شود نه فاز دوم رتبه‌ بندی بلکه طرحی برای ترمیم حقوق فرهنگیان است.

این در حالی است که باید این پرسش را مطرح کرد، چرا طرح رتبه‌بندی در اذهان مدیران آموز‌ش‌وپرورش و برخی کنندگان مجلس شورای اسلامی جایگزین نظام پرداخت شده است تا حالا به یک بازی سیاسی برای هر دو طیف "دولت و مجلس" تبدیل شود بی‌توجه به اینکه نیاز است آموزش و پرورش به جای تلاش‌های مقطعی و کم نتیجه تحت عنوان تمام وقت‌شدن، رتبه بندی، تأسیس بانک فرهنگیان بر مبنای قانون برنامه ششم توسعه و سند تحول بنیادین، نسبت به تدوین و تصویب نظام جبران خدمات و تأمین رفاه فرهنگیان متناسب با شأن و منزلت آنها اقدام کند. نظام جامع جبران خدمات و تأمین رفاه طبیعتاً شامل همه این موارد است.

استخدامی آموزش و پرورش


استخدامی آموزش و پرورش

 

 

 

 

 

تمامی فایل های مورد نیاز آزمون اصلح برای مهارت آموزان ماده ۲۸


تمامی فایل های مورد نیاز آزمون اصلح برای مهارت آموزان ماده ۲۸

 

 

تمامی فایل های مورد نیاز آزمون اصلح برای مهارت آموزان ماده ۲۸

نمونه سوالات و منابع آزمون اصلح مهارت آموزان ماده ۲۸

 

 

دانلود جزوه و نمونه سوالات روانشناسی تربیتی سیف و سانتراک برای مهارت آموزان ماده ۲۸ برای آمادگی آزمون اصلح

 

جزوه و نمونه سوالات روان شناسی سانتراک برای آزمون اصلح برای مهارت آموزان ماده ۲۸

 

 

 

دانلود جزوه و نمونه سوالات اخلاق حرفه ای قراملکی برای مهارت آموزان ماده ۲۸ برای آمادگی آزمون اصلح

جزوه و نمونه سوالات اخلاق حرفه ای قراملکی برای آزمون اصلح برای مهارت آموزان ماده ۲۸

 

دانلود جزوه و نمونه سوالات ارزشیابی از یادگیری دکتر نامداری برای مهارت آموزان ماده ۲۸ برای آمادگی آزمون اصلح

 

جزوه و نمونه سوالات ارزشیابی از یادگیری دکتر نامداری برای آزمون اصلح برای مهارت آموزان ماده ۲۸

 

 

دانلود جزوه و نمونه سوالات سند تحول بنیادین آموزش و پروش برای مهارت آموزان ماده ۲۸ برای آمادگی آزمون اصلح

جزوه و نمونه سوالات سند تحول بنیادین برای آزمون اصلح برای مهارت آموزان ماده ۲۸

دانلود جزوه و نمونه سوالات ارزشیابی از یادگیری رستگار برای مهارت آموزان ماده ۲۸ برای آمادگی آزمون اصلح

جزوه و نمونه سوالات ارزشیابی از یادگیری طاهره رستگار برای آزموان اصلح مهارت آموزان ماده ۲۸

دانلود جزوه و نمونه سوالات برنامه ریزی کلاس چند پایه برای مهارت آموزان ماده ۲۸ برای آمادگی آزمون اصلح

 

جزوه و نمونه سوالات برنامه ریزی درسی کلاس چند پایه برای آزمون اصلح برای مهارت آموزان ماده ۲۸

 

دانلود جزوه و نمونه سوالات اندازه گیری و سنجش سیف برای مهارت آموزان ماده ۲۸ برای آمادگی آزمون اصلح

 

جزوه و نمونه سوالات سنجش و اندازه گیری برای آزمون اصلح برای مهارت آموزان ماده ۲۸

دانلود ۳ نمونه نقشه راه جدید برای مهارت آموزان ماده ۲۸

 

نقشه راه مهارت آموزان

دانلود ۶ نمونه مصاحبه با معلم برای مهارت آموزان ماده ۲۸ آزمون اصلح

نمونه مصاحبه با معلم موفق برای مهارت آموزان ماده ۲۸

 

 

چکیده ارزشیابی کیفی و توصیفی جزوه ای کامل و ضروری برای آزمون اصلح

چکیده ارزشیابی کیفی توصیفی

نمونه سوالات روان شناسی تربیتی همراه با پاسخ برای آمادگی آزمون اصلح بسیار کامل و جامع و عالی

سوالات روانشناسی تربیتی بهمراه پاسخنامه برای آمادگی آزمون اصلح

 

نمونه سوالات روش ها و فنون تدریس کامل همراه با پاسخ

نمونه سوالات روش ها و فنون تدریس

سوالات سنجش و ارزیابی کامل همراه با پاسخ برای آمادگی آزمون اصلح

 

نمونه سوالات سنجش و ارزیابی برای آمادگی ازمون اصلح

 

همراه نمونه سوالات آزمون اصلح سال های قبل

دانلود مصاحبه با معلمان (برای مهارت آموزان ماده 28)


دانلود مصاحبه با معلمان (برای مهارت آموزان ماده 28)

 

 

دانلود مصاحبه با معلمان (برای مهارت آموزان ماده 28)

دانلود مصاحبه با معلمان

 

********************************

******************

********************************

شرحی در مورد فایل مصاحبه با معلم برای مهارت آموزان ماده 28:

مصاحبه با معلم موفق یکی از فعالیت هایی است که مهارت آموزان ماده 28 باید ان را انجام دهند. در اینجا 6 نمونه از این مصاحبه را به صورت فایل ورد و قابل ویرایش در اختیارتان گذاشته ایم برای دانلود. این مصاحبه ها به صورت فایل ورد و در تعداد صفحات فایل اول 2 صفحه فایل دوم 3 صفحه فایل سوم 2 صفحه فایل چهارم 2 صفجه فایل 5 در دو صفحه فایل ششم در 3 صفحه می باشد که هر کدام از فایل ها موضوع متفاوتی دارد ولی همه آنها مصاحبه با معلمانهستند.

مصاحبه با معلم برای مهارت آموزان ماده 28

 

********************************

******************

********************************

 

بخشی از نمونه فایل مصاحبه با معلم برای مهارت آموزان ماده 28 :

موضوع : دوستی با شاگرد دشمن ترس

مشخصات معلم

نام و نام خانوادگی:

شهرستان: سابقه: مقطع: ابتدایی سمت : آموزگار

شرح حال

ساختمان مدرسه در مکانی است که از لحاظ وسعت حیاط، تعداد کلاس ها مناسب با تعداد و ظرفیت دانش آموزان مدرسه می باشد.و بیشتر کلاس‌ها به سمت شمال می باشد و پنجره ها طوری نسب شده اند که روشنایی کافی و یکنواختی به فضای کلاسی می رساند. ولی مدرسه در محله قدیمی و با ضریب امنیت پایینی می باشد.

معلمی نجیب و مؤدب به نظر می رسد معلمی که خوش صحبت بوده و قدرت بیان بالایی دارد پوشش و آرایش او در عین سادگی مناسب با محل و فضای آموزشی می باشد و مشخص است که با خلوص نیت و قصد خدمت کار میکند و تمام اندیشه و توانش را در خصوص شکوفایی دانش آموزان به کار میگیرد. پر واضح است که فن تدوین و تربیت را می داند.

اصل روایت:در اوایل مهرماه دانش آموزی داشتم که از مدرسه گریزان بود و هر روز به دلایل مختلفی میخواست از مدرسه و سر کلاس نشستن فرار کند. روزهای اول که

 

 

نمونه شماره 2 :

 

عنوان تجربه: برقراری ارتباط نزدیک با هر یک از دانش آموزان

مشخصات معلم

نام ونام خانوادگی: سابقه تدریس: استان :البرز شهرستان:

سمت : آموزگار

شرح حال

مدرسه دارای محیطی نسبتا بزرگ در یک ساختمان همکف دارای شش کلاس که از نظر فضایی آموزشی وتفریحی برای ۱۳۷دانش آموز بزرگ و دل انگیز به نظر می رسدو دارای درختان زیاد می باشد.

معلمی با نشاط ، خوش بیان ، قد بلند و شیک پوش و آراسته با روابط اجتماعی بالا و خونگرم و قویدر امر آموزش جدی و خوش برخوردمی­باشد , عاشق کار معلمی است..

اصل روایت:

با سمت مربی پیش دبستانی و گذراندن کلاس های آموزشی وکارگاهی، به مدت ۱۵ سال در سازمان

آموزش وپرورش استان البرز مشغول خدمت بوده ام(۱۰سال مربی و ۵سال موسس مربی)و هم اکنون به مدت دو سال در مقطع ابتدایی مشغول به کار هستم.

 

جزئیات فایل دریافتی شما :

نام فایل : دانلود مصاحبه با معلمان (برای مهارت آموزان ماده 28)

موضوع : مصاحبه با معلمان برای مهارت آموزان ماده 28

فرمت : ورد و قابل ویرایش Word دانلود مصاحبه با معلمان (برای مهارت آموزان ماده 28).doc

صفحات: در 6 فایل ورد به ترتیب فایل اول 2 صفحه فایل دوم 3 صفحه فایل سوم 2 صفحه فایل چهارم 2 صفحه فایل پنجم 2 صفحه فایل ششم نیز 3 صفحه مجموعه 14 صفحه

مناسب برای : دانشجویان ، دانش آموزان ، معلمان ، مهارت آموزان ماده 28 ، اولیا دانش آموزان و....

 

دانلود نقشه راه برای مهارت آموزان ماده 28 به صورت ورد (Word) و قابل ویرایش


دانلود نقشه راه برای مهارت آموزان ماده 28 به صورت ورد (Word) و قابل ویرایش

 

 

دانلود نقشه راه برای مهارت آموزان ماده 28 به صورت ورد (Word) و قابل ویرایش

 

بخشی از فایل نقشه راه مهارت آموزان ماده 28 :

نقشه راه برای مهارت آموزان ماده 28دانلود نقشه راه برای مهارت آموزان ماده 28

مقدمه

سرمایه گذاری جوامع در امر سلامت و آموزش دانش آموزان امری زیر بنائی تلقی می گردد.از دیر باز مسئله آموزش و پرورش کودکان در میان همه جوامع و اقشار، موضوعی حائز اهمیت و قابل بحث بوده است. بعد از نهاد کوچک خانواده، مدرسه دومین نهادی است که کودک به خاطر فراگرفتن و آموختن در سطح گسترده تر به آن قدم می گذارد. نقش معلم و دبیران این نهاد آموزشی، در پرورش و ارتقای سطح علمی و اجتماعی کودکان بر هیچ کس پوشیده نیست. اما در کنار آموزش علمی کودکان، بهداشت جسمی و روانی هر کودک، امری ضروری است که مورد توجه قرار گرفتن آن از سوی مسئولین در سال های اخیر مؤید این مطلب است. این امر موجب شد تا نقش خاموش و تا حدودی ناشناخته مربی بهداشت، در کنار سایر کارکنان مدرسه پررنگ تر از پیش شود.

مربی بهداشت در واقع یکی از نیروهای حوزه سلامت جسم و روان کودک در مدارس است که آموزش و مشاوره دانش آموزان و....

 

دانلود نقشه راه برای مهارت آموزان ماده 28

دانلود نقشه راه برای مهارت آموزان ماده 28

جزئیات فایل دریافتی شما :

نام فایل : دانلود نقشه راه برای مهارت آموزان ماده 28 به صورت ورد (Word) و قابل ویرایش

موضوع : نقشه راه مهارت آموزان ماده 28

فرمت : ورد و قابل ویرایش Word دانلود نقشه راه(برای مهارت آموزان ماده 28).doc

صفحات: 15 صفحه

مناسب برای : دانشجویان ، دانش آموزان ، معلمان ، مهارت آموزان ماده 28 ، اولیا دانش آموزان و....

 

نقشه راه معلمان تهیه نقشه راه معلم


نقشه راه معلمان تهیه نقشه راه معلم

 

 

دانلود نقشه راه معلم جدید 97

ترسیم نقشه راه معلمی جدید


ترسیم نقشه راه معلمی جدید

 

 

دانلود تهیه نقشه راه معلم


دانلود تهیه نقشه راه معلم

 

 

فایل جدید نقشه راه معلمان 97

فایل جدید نقشه راه  معلمان 97

دانلود نقشه راه برای معلمان به صورت ورد


دانلود نقشه راه برای معلمان به صورت ورد

 

 

دانلود نقشه راه برای معلمان به صورت ورد

 

 

دانلود نقشه راه برای مهارت آموزان ماده 28 و معلمان به صورت ورد و قابل ویرایش در 16 صفحه کامل و آماده ارسال بهسایت سجفا.بخشی از فایل نقشه راه معلم جدید :

 

1- ترسیم وضع موجود از قبیل شرایط مدرسه از نظر مقطع تحصیلی، موقعیت مکانی و جغرافیایی، وضعیت شغلی و کاری

ترسیم وضع موجود از قبیل شرایط مدرسه از نظر مقطع تحصیلی، موقعیت مکانی و جغرافیایی

من در حال حاضر دو روز به عنوان دبیر شیمی در مدرسه -------------- مشغول به تدریس هستم. این مدرسه حدود 200 دانش آموز دارد که از روستاهای مجاور وارد این مدرسه شده اند. این مدرسه از بهترین مدارس شهرستان ---- به شمار می‌آید. مدرسه دارای دو ساختمان آموزشی یک خوابگاه و یک سوله ورزشی است. با توجه به اینکه در ابتدای تأسیس یعنی سال 1380 تعداد دانش آموزان زیاد بوده است دو ساختمان آموزشی در آن وجود دارد اما در حال حاضر و با توجه به کاهش جمعیت و کم شدن تعداد دانش آموزان تنها از یکی از دو ساختمان برای آموزش استفاده می­شود. ساختمان آموزشی یک ساختمان دو طبقه است که دارای دو کلاس درس، دفتر دبیران، دفتر کادر اجرایی، اتاق کامپیوتر، اتاق مشاوره و کتابخانه در طبقه اول است و طبقه دوم تنها شامل 5 کلاس درس می­باشد. ساختمان خوابگاه....

نقشه راه معلم

جزئیات فایل مقاله دریافتی شما :

نام فایل : دانلود نقشه راه معلمان جدید به صورت ورد و قابل ویرایش

موضوع : دانلود نقشه راه مهارت آموزان ماده 28

قالب فایل : ورد و قابل ویرایش

تعداد صفحات : 3 فایل : 16 صفحه ، 15 صفحه ای و 22 صفحه ای

مناسب برای : معلمان ، مدیران ، معلمان ماده 28 ، دانش آموزان ، دانشجویان ، دانشجویان علوم تربیتی ،دانشجویان تربیت معلم

 

برچسب ها :

دانلود مقالهدانلود تحقیقدانلود مقاله و تحقیقدانلود مقالات دانشجوییدانلود تحقیق دانشجوییتحقیقمقالهترسیم نقشه راه معلماننقشه راه معلماننقشه راهنقشه راه مهارت آموزاننقشه راه ماده 28دانلود نقشه راهدانلود نقشه راه ماده 28مصاحبه با معلممصاحبه با معلم موفقمصاحبه برای ماده 28مصاحبه با معلم برای ماده 28فایل مصاحبه با معلم ماده 28مصاحبه با معلمان

دیگر فایل های مرتبط :

نقشه راه مهارت آموزان

نقشه راه معلمان

خلاصه کتاب مهارت های معلمی قرائتی

خلاصه آشنایی با مهارت های اجتماعی

مصاحبه با معلم موفق و پیشکسوت

 

۲۰ نمونه نقشه راه و مصاحبه با معلم برای مهارت آموزان ماده ۲۸


۲۰ نمونه نقشه راه و مصاحبه با معلم برای مهارت آموزان ماده ۲۸

 

 

۲۰ نمونه نقشه راه و مصاحبه با معلم برای مهارت آموزان ماده ۲۸

دانلود نقشه راه ومصاحبه با معلم برای مهارت آموزان ماده ۲۸

۲۰ نمونه نقشه راه و مصاحبه با معلم برای مهارت آموزان ماده ۲۸

۲۰ نمونه نقشه راه و مصاحبه با معلم برای مهارت آموزان ماده ۲۸

۲۰ نمونه نقشه راه و مصاحبه با معلم برای مهارت آموزان ماده ۲۸

۲۰ نمونه نقشه راه و مصاحبه با معلم برای مهارت آموزان ماده ۲۸

 

 

  انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 11

برچسب های مهم

افزایش طول و قطر آلت تناسلی به روش ناچرال هیربال

افزایش طول و قطر آلت تناسلی به روش ناچرال هیربال

افزایش طول و قطر آلت تناسلی به روش ناچرال هیربال - فرصت ویژه : تخفیف 80 درصدی فقط برای این چند روز - افزایش طول و قطر آلت تناسلی به روش ناچرال هیربال در مدت کمتر از یک ماه و حل مشکلات جنسی مردان با روش های کاملا طبیعی و خانگی آیا می خواهید مشکلات جنسی شما برطرف شود و لذت بیشتری را ...

کتاب پرفروش مغز گرسنه+کسب درآمد تضمینی

کتاب پرفروش مغز گرسنه+کسب درآمد تضمینی

شاید تعجب کنید از این حرف ولی بدون اقرار این یک کتاب مقدس است میپرسید چرا چرایش را در ادامه خواهید فهمید در این کتاب یاد خواهید گرفت که هدف های بزرگ و رویاهای بلند پروازانه داشته باشید. پایتان را از گلیم خود فراتر گذاشته و خود را از باب ارباب رعیتی نجات ...

راهنما و خلاصه درس روانشناسی در قرآن (آموزه ها و

راهنما و خلاصه درس روانشناسی در قرآن (آموزه ها و

راهنما و خلاصه درس آموزه های روانشناسی در قرآن (آموزه ها و مفاهیم) بر اساس کتاب محمد کاویانی منبع رشته روانشناسی پیام نور شامل 108 صفحه با فرمت pdf فصل اول : کلیات فصل دوم : مبانی روانشناسی در رهیافت قرآنی فصل سوم : احساس، ادراک و شناخت فصل چهارم : انگیزش در قرآن فصل پنجم ...

دانلود کتاب مبانی کارآفرینی - علی اکبر احمدی، حسن

دانلود کتاب مبانی کارآفرینی - علی اکبر احمدی، حسن

دانلود کتاب مبانی کارآفرینی تالیف علی اکبر احمدی، حسن درویش منبع رشته علوم تربیتی پیام نور شامل 219 صفحه با فرمت pdf طبق لیست حذفیات فصل های 1 و 3 و 4 مطالعه شود. فصل اول : کلیات کارآفرینی فصل دوم : خلاقیت و نوآوری فصل سوم : کسب و کارهای کوچک فصل چهارم : کارآفرینی سازمانی ...

آموزش افزايش الت تناسلي به روش پيترتاك

افزایش طول و قطر آلت تناسلی به روش پيترتاك فرصت ویژه : تخفیف 51 درصدی به مدت محدود افزایش طول و قطر آلت تناسلی به روش پيترتاك در مدت کمتر از یک ماه و حل مشکلات جنسی مردان با روش های کاملا طبیعی و خانگی اگر واقعا می خواهید با ...

كسب درآمد اينترنتي روزانه حداقل ٧٠ هزار تومان

كسب درآمد اينترنتي روزانه حداقل ٧٠ هزار تومان

سلام دوست خوبم اگه از زندگي و كارت رضايت نداري.. اگه از وضعيت روحي و بي پولي خسته شدي.. اگه احساس ميكني هميشه تو تمامي كارها بازنده اي و اعتماد به نفس پاييني داري.. اگه ميخواي يك فعاليت جديد رو شروع كني .. و يا حتي ميخواي وضعيت زندگيتو بهتر و بهتر كني و جاذب ثروت و موفقيت ...

کسب درآمد اینترنتی 300000 تومان در خانه در کمتر از 30

کسب درآمد اینترنتی 300000 تومان در خانه در کمتر از 30

این محصول آپدیت شد تاریخ 1397/11/30 اضافه شدن ویدیوی جدید بسم الله الرحمن الرحیم کسب درآمد اینترنتی سلام در دنیای اینترنت خیلی از آدم ها هستند که دوست دارند کسب درآمد کنند و به خیلی چیزها و ایده ها فکر میکنند . همه ما دوست داریم در کمترین زمان بهترین درآمد را داشته باشیم ...

پکیج بهترین برنامه های ردیابی و کنترل همسر و

پکیج بهترین برنامه های ردیابی و کنترل همسر و

کاملترین پکیج برنامه های ردیابی و کنترل گوشی همسر و فرزند + آموزش برنامه های پکیج: آموزش ردیابی گوشی سرقت شده بدون نصب برنامه برنامه اندروید ردیابی با ارسال پیامک و بدون نیاز به فعال بودن GPS برنامه اندروید کنترل کامل گوشی و دریافت پیامک ها و تماس ها و ...

دانلود کتاب ساختمان های گسسته - تالیف فاطمه

دانلود کتاب ساختمان های گسسته - تالیف فاطمه

دانلود کتاب ساختمان های گسسته تالیف فاطمه نورانی مریم بازیار قمبوانی و زهره حبیبی منبع رشته ریاضی پیام نور شامل 424صفحه در قالب فایل pdf ...

اد ممبر بینهایت ( افزایش ممبر(اعضای) کانال،ربات و

اد ممبر بینهایت ( افزایش ممبر(اعضای) کانال،ربات و

-اد ممبر بینهایت- {افزایش ممبر(اعضای) کانال،ربات و گروه تلگرام و...} Addmember نسخه ویژه(VIP) تمامی و کامل ترین نرم افزار های افزایش ممبر واقعی و فیک و آموزش های آن، که در اینترنت و بازار به قیمت های بالا به فروش می رسد را یک جا و مرتب و منظم به همراه راهنما در هر بخش، با ...

دانلود کتاب انقلاب اسلامی ایران،زمینه ها و

دانلود کامل کتاب انقلاب اسلامی ایران،زمینه ها و پیامدها دکتر منوچهر محمدی دانشجویان و کاربران گرامی ،محصول مورد نظر شامل نسخه کامل کتاب انقلاب اسلامی ایران،زمینه ها و پیامدها دکتر منوچهر محمدی می باشد که با فرمت pdf در حجم ۲۰۲ صفحه با کیفیت عالی در اختیار شما عزیزان قرار ...

خلاصه کتاب مقدمه ای بر نظریه های یادگیری دکتر علی

خلاصه کتاب مقدمه ای بر نظریه های یادگیری دکتر علی

خلاصه کتاب مقدمه ای بر نظریه های یادگیری دکتر علی اکبر سیف (تالیف دکتر السون و دکتر هرگنهان) فرمت این محصول PDF می باشد تعداد صفحات : 155 فهرست مطالب :بخش اول: معرفی یادگیری فصل ۱: ماهیت و معرفی یادگیری بخش دوم: نظریه های کارکردگرایی فصل ۲: ثرندایک فصل ۳: اسکینر فصل ۴: ...

دانلود کتاب روانشناسی رشد 1 - منیژه کرباسی -

دانلود کتاب روانشناسی رشد 1 - منیژه کرباسی -

دانلود کتاب روانشناسی رشد 1 تالیف دکتر منیژه کرباسی منبع رشته روانشناسی پیام نور شامل 404 صفحه در قالب فایل pdf ...

دانلود کتاب زنان زیرک فایل pdf

دانلود کتاب زنان زیرک فایل pdf شری آرگو دانلود کتاب pdf زنان زیرک نوشته شری آرگو : این کتاب را می توانید هم اکنون از این سایت دانلود نمایید. بنا به درخواست های زیاد علاقه مندان به این کتاب زنان ‌زیرک یا چرا مردها عاشق زنان زیرک می‌شوند؟ کتابی روان‌ شناسانه درباره روابط ...

کسب درآمد 300هزار تومان در 60دقیقه

کسب درآمد 300هزار تومان در 60دقیقه

کسب درآمد 300/000تومان در 60 دقیقه توجه: دوستانی میان پیام میدن این سیستم شما چیه؟؟ شما اگه صفر تا صد توضیحات رو کامل بخونید ، اون موقع متوجه میشید ما گفتیم این روش چیه؟! پس حتما تا آخر توضیحات رو بخونید.( با این سیستم یاد میگیری چطوری از صفر با همین موبایلت روزی ۳۰ الی ۳۰۰ هزار تومن ...

جزوه خلاصه فلسفه علم روانشناسی بر اساس کتاب

جزوه خلاصه فلسفه علم روانشناسی بر اساس کتاب

جزوه خلاصه فلسفه علم روانشناسی بر اساس کتاب ماریو بونژه، روبن آردیلا منبع رشته روانشناسی پیام نور شامل 67 صفحه با فرمت pdf شامل نمونه سوالات پرتکرار هر فصل. بعلاوه نمونه سوالات پایان ترم همراه با پاسخنامه روانشناسی و فلسفه با یکدیگر در تعاملند. به عبارت دیگر ...

دانلود کتاب کامل اخلاق اسلامی ( مبانی و مفاهیم)

دانلود کتاب کامل اخلاق اسلامی ( مبانی و مفاهیم)

دانلود اصل کتاب اخلاق اسلامی ( مبانی و مفاهیم ) با کیفیت بالا مولف:محمد داودی تعداد صفحات: 208 فرمت فایل:pdf ...

تقویم نجومی سال 98

تقویم نجومی سال 98

دانلود تقویم نجومی سال 1398 تقویم ازدواج، زناشویی، تقویم قمر در عقرب، جفت شدن دو ستاره روزهای قمر در عقرب سال 1398 تقویم نجومی 98 چیست و به چه دردی می خورد: تقوم نجومی با طالع بینی اسلامی برای شما مشخص می کند که کدام روزها برای کدام کارها خوش یمن (سعد) است و کدام روزها برای ...

دریافت فایل : تقویم نجومی سال 98
دانلود منبع درس افراد با نیازهای خاص 2 - رشته

دانلود منبع درس افراد با نیازهای خاص 2 - رشته

دانلود منبع درس افراد با نیازهای خاص 2 رشته روانشناسی پیام نور روانشناسی کودکان استثنایی نوشته سیدرضا میرمهدی شامل فصل های 1 و 2 و 3 و 4 و 5 و 7 228 صفحه با فرمت pdf فصل اول : تاریخچه، تعریف و طبقه بندی کودکان استثنایی فصل دوم : کودکان تیزهوش و با استعداد فصل سوم : کودکان کم ...

جزوه و خلاصه درس تربیت بدنی عمومی 1 + نمونه سوال -

جزوه و خلاصه درس تربیت بدنی عمومی 1 + نمونه سوال -

جزوه و خلاصه درس تربیت بدنی عمومی 1 بر اساس کتاب ابوالفضل فراهانی منبع عمومی پیام نور شامل 35 صفحه با فرمت pdf ...

خلاصه کتاب انقلاب اسلامی منوچهر محمدی

خلاصه کتاب انقلاب اسلامی منوچهر محمدی

دانلود خلاصه‌ی کتاب انقلاب اسلامی +pdf زمینه ها،پیامدهاودست آوردها دکتر منوچهر محمدی دانلود انقلاب اسلامی منوچهر محمدی کتاب انقلاب اسلامی زمینه ها،پیامدها و دست آوردها خلاصه‌ی انقلاب اسلامیبر اساس کتاب دکتر ...

دانلود جزوه خلاصه درس حقوق رسانه - بر اساس کتاب

دانلود جزوه خلاصه درس حقوق رسانه - بر اساس کتاب

دانلود جزوه خلاصه درس حقوق رسانه بر اساس کتاب باقر انصاری منبع رشته حقوق پیام نور شامل 51 صفحه با فرمت word و pdf ... قابل ویرایش حقوق رسانه حقوق رسانه یا ارتباط جمعی، حقوق آزادی ها و قواعد حقوقی راجع به ارتباطات جمعی را مطالعه می کنند. چهار عنصر مهم در هر ارتباط جمعی ...

نمونه سوالات مهم اندیشه اسلامی 1 (تستی و تشریحی)

نمونه سوالات مهم اندیشه اسلامی 1 (تستی و تشریحی)

نمونه سوالات امتحانی کتاب اندیشه اسلامی 1 ( با پاسخنامه) فرمت این محصول PDF می باشد تالیف آیت الله جعفر سبحانی و دکتر محمد محمد رضایی در این مجموعه، 130 سوال تشریحی از کتاب اندیشه اسلامی 1 تالیف آیت الله جعفر سبحانی به صورت پاسخ کاملا تشریحی و بیش از 150 سوال بدون پاسخ نیز مطرح ...

دانلود کتاب بنیاد استدلال در حقوق اسلامی (اصول

دانلود کتاب بنیاد استدلال در حقوق اسلامی (اصول

دانلود کتاب بنیاد استدلال در حقوق اسلامی (اصول فقه 1)منبع رشته حقوق پیام نور دکتر سید محمد صدری شامل 215 صفحه pdf برای ورودی های 95 و بعد ... طبق لیست حذفیات باید از بخش دوم (حکم شرعی و انواع آن) تا ابتدای صفحه 297 مطالعه شود. برای ورودی های 94 و قبل ... طبق لیست حذفیات از گفتار ...

افزایش قد با متد گرو تالر داینامیک

افزایش قد با متد گرو تالر داینامیک

بلند قامت بودن یک امتیاز بزرگ برای شماست! سلام بیتا بیات هستم کارشناس فیزیولوژی ورزشی،لازم دانستم قبل از این که شما با روش گرو تالر داینامیک آشنا شوید چند تا نکته رو صادقانه خدمتتان عرض کنم،خیلی اتفاقی با این متد آشنا شدم و قبل از آن همه روشها رو برای افزایش ...

راهنما و ترجمه فارسی کتاب Facts & Figures - بر اساس

راهنما و ترجمه فارسی کتاب Facts & Figures - بر اساس

راهنما و ترجمه فارسی کتاب Facts & Figures بر اساس کتاب پاتریشیا اکرت و لیندا لی Patricia Ackert, Linda Lee منبع عمومی درس زبان انگلیسی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی شامل 166 صفحه با فرمت pdf فصل اول : حیوانات فصل دوم : چگونه؟ چرا؟ فصل سوم : گیاهان فصل چهارم : موسیقی فصل پنجم : کار و ...

دانلود رایگان کتاب سقوط یک بهشت pdf ترجمه

دانلود رایگان کتاب سقوط یک بهشت pdf ترجمه

معرفی کتاب:(سقوط یک بهشت)(واپسین روزهای سلطنت پهلوی)The Fall of Heavenنسخه فارسی کتاب The Fall of Heaven -سقوط یک بهشت-، کتابی است که نوشته یک تاریخ شناس برجسته آمریکایی Andrew Scott Cooper می باشد و مدتی قبل در ایالات متحده آمریکا منتشر شد.(سقوط یک بهشت)در این کتاب خواندنی، مؤلف برای نخستین بار در ...

دانلود کتاب هوش مصنوعی - تالیف استوارت راسل و

دانلود کتاب هوش مصنوعی - تالیف استوارت راسل و

دانلود کتاب هوش مصنوعی تالیف استوارت راسل و پیتر نورویگ ترجمه عین الله جعفرنژاد قمی منبع رشته مهندسی کامپیوتر شامل 412 صفحه در قالب فایل pdf شامل فصل های 1 تا 9 ...

دانلود کتاب مبانی مهندسی برق - مرتضی غضنفری -

دانلود کتاب مبانی مهندسی برق - مرتضی غضنفری -

دانلود کتاب مبانی مهندسی برق تالیف مرتضی غضنفری منبع رشته مهندسی برق پیام نور شامل 524 صفحه در قالب فایل pdf ...

دانلود کتاب آشنایی با هنر در تاریخ 1 - غلامعلی

دانلود کتاب آشنایی با هنر در تاریخ 1 - غلامعلی

دانلود کتاب آشنایی با هنر در تاریخ 1 تالیف دکتر غلامعلی حاتم انتشارات پیام نور منبع رشته هنر شامل 190 صفحه در قالب فایل pdf ...

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما